dm CSR kampány

Esettanulmány

A kihívás

A menstruációs szegénység napjainkban is sokakat érintő, mégis tabusított társadalmi probléma. Sokan nem engedhetik meg maguknak az alapvető higiéniai termékeket sem, ami nemcsak egészségügyi kockázatot jelent, hanem társadalmi kirekesztettséghez is vezethet. A dm felismerte a témában rejlő társadalmi felelősségvállalás lehetőségét, és 2025 júniusában CSR kampányt indított annak érdekében, hogy aktívan hozzájáruljon a menstruációs szegénység visszaszorításához Magyarországon.

Kampány célja

A kampány fő célja az volt, hogy elindítson egy nyílt társadalmi párbeszédet a menstruációs szegénység problémájáról, valamint kézzelfogható segítséget nyújtson a rászoruló nők számára. Ennek érdekében a dm vállalta, hogy 2025. június 1. és június 30. között minden egyes megvásárolt Jessa márkájú termék után 50 forint értékben intimhigiéniai termékeket adományoz a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak.

Platformok és influencerek

A kampány többcsatornás kommunikációval valósult meg. Első lépésként egy szakmailag megalapozott sajtóközlemény jelent meg, amely felvezette a kezdeményezést. A kampány másik erőssége az influencerek bevonása volt: olyan hiteles, a célcsoporthoz közel álló tartalomkészítők csatlakoztak a kampányhoz, akik edukációs és figyelemfelkeltő tartalmakon keresztül hívták fel a figyelmet a problémára. 

 

Minden résztvevő, így a Star Network és az influencerek is ellentételezés nélkül csatlakoztak a kampányhoz.

  • A kampányban részt vevő influencerek közül kiemelkedőek:

    • Miss Mood
    • Szendy-Szabó Regina
    • Petrik Csenge
    • Ferenczi Dóri
    • Czirják Janka
    • Husz Orsi
    • Lilla és Ati

Eredmények

  • Az együttműködés keretében összesen hat rövid formátumú videós tartalom készült, amelyeket TikTokon, Instagramon és YouTube Shorts platformokon osztottak meg a résztvevő influencerek. Külön kiemelendő, hogy Lilla és Ati nemcsak online felületeiken osztották meg a kampány üzenetét, hanem személyesen is részt vettek az adományozásban, így tovább erősítve a kampány hitelességét és társadalmi jelentőségét. A kampány nem csak elérésben és aktivitásban hozott eredményeket, hanem valódi, kézzelfogható segítséget is nyújtott a rászoruló nők számára.

Összefoglaló

A dm és a Star Network közös kampánya egy olyan együttműködés volt mely fókuszában, egy valós társadalmi probléma megoldása van. A jövőben is örömmel állunk olyan ügyek mellé, amelyek társadalmi értéket képviselnek, és hozzájárulnak egy empatikusabb, nyitottabb közösség formálásához.

További esettanulmányaink