dm HR TikTok tartalomgyártás

Esettanulmány

Előzmény és cél

A dm márkával 2018 óta dolgozunk együtt, mint kizárólagos influencer ügynökségük, közösen számos influencer kampányt valósítottunk és jelenelg is valósítunk meg, illetve a márka velünk indította el saját TikTok csatornáját is. A kezdetektől fogva cél volt, hogy a márka ne csupán termékei oldaláról legyen jelen a platformon, hanem HR-es, employer branding üzenetekkel is megszólítsa a közönséget.

A kampány központi üzenete: „Éld meg másképp a munkát.”

Az employer branding fókuszú videók célja:

  • bemutatni a dm-ben dolgozókat és a munkahelyi hangulatot
  • közelebb hozni a márkát a potenciális munkavállalókhoz
  • valós arcokat mutatni a márkához, ezáltal hitelesíteni a munkáltatói üzenetet

A dm HR csapatával szoros együttműködésben, közel 1 éve havonta készítünk 1-1 kifejezetten employer branding fókuszú TikTok videót. Ezek között vannak olyan tartalmak, amelyek konkrét toborzási célt szolgálnak (nyitott pozíciók hirdetése, jelentkezési linkkel) és olyanok is, amelyek a dm „belső világát” mutatják be, mint pl. raktári munkafolyamatok, bolti dolgozók személyes ajánlásai. A közvetlen hangvétel és a játékos pozíció bemutatás révén a márka emberközelibbé és szerethetővé válik. Külön figyelmet fordítottunk arra, hogy a videók ne tűnjenek túlságosan megrendezettnek vagy „izzadságszagúnak”, ebben mi segítettünk a koncepció és a forgatási stílus kialakításával. Az autentikus, természetes hangulat megőrzése kulcsfontosságú a tartalmak sikeréhez, hiszen ez teszi őket valóban vonzóvá a célközönség számára.

Az employer branding szempontjai mellett fontos trend, hogy a tudatos fogyasztók egyre inkább aszerint ítélik meg a vállalatokat, hogyan bánnak a munkavállalóikkal.

Platform

A projekt a TikTok-on fut, ahol a platform sajátosságait kihasználva alakítjuk ki a tartalmakat. A hagyományos felhasználói tartalomgyártás (UGC) helyett a dm esetében a dolgozói tartalomgyártás (EGC) vált kulcsfontosságúvá.

Ez az irány erőteljesen növeli a hitelességet, hiszen a dolgozók saját történetei, élményei és ajánlásai sokkal jobban rezonálnak a célközönséggel, mint egy külső influenszeré. Ez egyben újszerű és trendformáló megközelítés is, hiszen a piacon kevés márka meri ennyire közvetlenül beállítani a munkatársakat a social kommunikáció középpontjába.

Eredmények

  • már a  legelső employer branding fókuszú videó 100.000+ organikus megtekintést ért el

  • tartalmak túlnyomó része hirdetés nélkül, organikusan teljesít kiemelkedően

  •  kommentekben rendszeresen visszajelzést kapunk a közönségtől, hogy szívesen dolgoznának ilyen környezetben

  •  forgatások során a dm üzleteiben dolgozók is aktívan jelentkeznek a videókban való részvételre, ami belső motivációt és közösségépítést is erősít

  • konkrét eredményként a TikTok employer branding tartalmak révén új munkatársat is sikerült toborozni, aki azóta már előrébb lépett a karrierjében a dm-nél, így már az ő pozíciójának betöltése érdekében is ismét aktuálissá vált a toborzás a TikTok felületén

Összefoglaló

A dm TikTok csatornáján elindított employer branding vonal bizonyítja, hogy a platform nemcsak szórakoztatásra vagy termékpromócióra alkalmas, hanem hatékony toborzási és márkaépítési eszköz is lehet. A dolgozók bevonásával készült videók egyszerre hitelesek, szerethetők és eredményesek: közösséget építenek, munkaerőt vonzanak, és hozzájárulnak a dm munkáltatói márkájának erősítéséhez.

A „Éld meg másképp a munkát” üzenet a TikTokon új értelmet nyer és a jövőben még számos további lehetőséget kínál a márka employer branding stratégiájában.

További esettanulmányaink