A YouTube népszerűsége, ismertsége vitathatatlan. Több százezres megtekintésű videók, több ezer fős rendezvénye videósokra építve, minőségi tartalomgyártók tucatjai, végtelenül széles skálán elhelyezkedő tartalmak. A platform folyamatos növekedést mutat és a YouTuberek is egyre színesebb és szélesebb témakör-palettát érintenek. A videósok közül többeknek megélhetést biztosít ez a populáris felület, YouTubernek lenni napjainkban már igenis komoly munkát, erő- és időbefektetést, kreativitást igénylő szakma, ezt elismerendő a Star Network idén először megrendezte a Videós Gálát.
Ma minden kétséget kizáróan az influencerek csatornái jelentik a legdinamikusabban fejlődő médiatípust. A 30 év alattiak egyharmada társaik saját gyártású tartalmaival tölti közösségi médiára szánt idejét. Mindezek tükrében a kérdés már nem az, hogy együtt kell-e működni az influencerekkel a márkakommunikációban, vagy sem, hanem az, hogy hogyan? Miként lehet például elszakadni a szponzorált termékbemutatók kevéssé hiteles világától? Ez nagyjából csakúgy lehetséges, ha a féltve őrzött márkaértékeinket „átengedjük” az influencereknek. Ezt különösen nehéz volt egy olyan love brand esetében meglépni, mint a Pöttyös.
Az influencerek véleményformáló szerepe egyre jelentősebbé válik a márkák, cégek számára. A YouTuberek mára nemcsak online, hanem offline is remekül meg tudják mozgatni rajongó táborukat. Ezt használtuk ki 2017 januárjában a Cartoon Network-kel karöltve egy sorozat bevezető kampányuk kapcsán.
A YouTuberektől, fiataloktól hangos jelenleg a marketing szakma és a média, hiszen az influencer kommunikáció remek csatorna bizonyos célcsoportok, kifejezetten a tizen-és huszonéves generáció megszólítására. A 30 feletti korosztály elérése véleményvezéreken keresztül még kihívást jelent a márkák számára. A Star Network már ezen a fronton is kész megoldásokkal szolgálni, folyamatosan bővítve influencer portfólióját méltán népszerű és hiteles, elsősorban nem a közösségi médiából ismert influencerekkel. Büszkék vagyunk arra, hogy a Profession.hu Mobil Munka alkalmazását népszerűsíthettük Mucsi Zoltán színművésszel.
Mára általánossá válik, hogy egy brand szerves részként építi be marketing kommunikációjába az influencereket. De mit tehet például egy haladó szellemű város, amely innovatív megoldásokat keres a városmarketing területén? Hogyan köthető össze a két terület oly módon, hogy abból egy releváns kampány szülessen, mérhető eredményekkel? Debrecen városa a Star Network-el közösen gondolkodva megvalósította az első influencer kampányát.
Szórakoztató tartalmak gyártása, clickbait és kihívások. Rengetegen néznek hasonló tartalmakat, de vajon ez minden esetben elég? Egyre többször merül fel a YouTuberek véleményvezér szerepe kapcsán az, hogy úgy igazán komoly és a társadalmat meghatározó témákra is felhívják a figyelmet, ugyanis a véleményformáló státuszuk ezt lehetővé is teszi, és szerintünk fontos, hogy kiaknázzák. A jövő generációjának nemcsak a szülők, hanem ők is példát mutatnak, és nem mindegy, hogy ez a kép a pozitív vagy negatív irányba mutat. Ennek keretében nemrégiben valósítottunk meg a Magyar Telekommal egy közös projektet, melyben egy ilyen témára hívtuk fel a figyelmet.
Az online számlázás minden kétséget kizáróan nem tartozik a legérdekesebb témakörök közé, ennek ellenére a Számlázz.hu-val közös YouTube kampányunkban sikerült a témát a felhasználók számára érdekes módon bemutatni. Az eredmények tükrében bátran kijelenthetjük, hogy ők is így vélekedtek! Lássuk hogyan jutottunk el az „uncsi téma” kezdőponttól a több tízezer megtekintőig.
Nem kérdés, hogy a 2017-es év egyik buzzwordje az “influencer” a marketing szakmában. A legtöbb márka már felismerte, és előszeretettel dolgozik is együtt véleményvezérekkel, már a legtöbb esetben már hosszú távon tervezve. Kreatívabbnál kreatívabb tartalmak és formátumok születnek, a kampányok pedig egyre komplexebbé válnak. Az influencer marketing teret ad az out of the box gondolkodásnak, amennyiben a márka is nyitott rá. Erre a gondolkodásra példa az év egyik leginnovatívabb kampánya, melyet a Mastercard valósított meg a Star Network és a Crane közreműködésével, a jelmondatuk pedig nem más volt: “Avasd be, majd adj szabad kezet!”
2014-ben a Showder Klub-ból és a Comedy Centralból jól ismert Szomszédnéni Produkciós Iroda humor társulat azzal bízta meg a Star Network csapatát, hogy létrehozzák annak csatornáját és hosszú távon sikeres csatornává fejlesszék azt. Az eredmény egy több mint 50 000 feliratkozóval rendelkező csatorna, rendszeresen frissülő tartalommal és egy aktív és lelkes követőtáborral, amely ma már kiemelkedőnek számít a hazai humorcsatornák terén. Ha kíváncsi vagy a részletes esettanulmányra, amiben az elvégzett beállítások és azok eredményeit részletezzük, kattints ide!
2014 végén a hazai YouTube terén egyedülálló kampányra került sor, amely az Xbox One és a konzolra kiadott játékok népszerűsítését célozta meg. A Microsoft és az 576 KByte a reklám videók elkészítését híres hazai YouTuberekre bízták, akik szabad kezet kaptak a kivitelezés tekintetében. A Star Network feladata az elkészült videók YouTube-on keresztül történő hirdetésével az eladások és a márkaismertség növelése volt. A kampány során kiemelkedő eredményeket sikerült elérni a videójátékokat kedvelő felhasználók körében, amely azért is jelentős fegyvertény, hiszen ők az egyik legelutasítóbb közösség a hirdetések kapcsán. Kattints!
Magyarország vezető játékwebáruháza és „Az Ország Boltja” díj többszörös győztese igazán élen jár marketingkommunikációs eszközök újításában. 2012-ben létrehozták YouTube csatornájukat, amit 2013-ban a Star Network javaslatai alapján továbbfejlesztettek, és mára már egy 3 milliós nézettséget meghaladó csatornává vált. Az alábbi linkre kattintva megtudhatod, hogyan is érte el ezt az eredményt a Star Network és a Játéknet!
Magyarország piacvezető élelmiszerwebáruháza, a GRoby 2013-ban felismerte a videós hirdetések és a YouTube-ban rejlő potenciált. A Star Network csapata segítségével az eladások és márkaismertség növelése mellett az online vásárlás megismertetését is célul tűzte ki, amelyet videós és szöveges hirdetések segítségével szándékoztak elérni. A kampány eredményeképp, amely remarketing hirdetéseket is tartalmazott, jelentős sikereket értek le, és hozzájárultak piacvezető pozíciójuk megerősítésében. A részletes leírásért kattints!