Az idén 20. születésnapját ünneplő YouTube szeptember 16-án tartotta az évente megrendezésre kerülő Made On YouTube prezentációját a nagyközönség számára. Azon túl, hogy megemlékeztek az elmúlt 2 évtized emlékezetes pillanatairól számos izgalmas újdonsággal is készületek az alkotók és az iparágban dolgozó szakemberek számára. Cikkünkben igyekszünk minden fontos bejelentést összegezni számotokra, bízunk benne, hogy Ti is találtok izgalmas új funkciókat amely segíti majd tartalomgyártásotokat.
Turbózd fel a Shorts tartalmaidat!
A Made on YouTube 2025 eseményen több új AI-alapú funkciót is bemutatott a YouTube, amelyek segítségével a Shorts videók készítése, szerkesztése könnyebb és látványosabb lesz a közeljövőben, mint valaha. Nézzük is ezeket!
Ha van már egy meglévő képünk, amit szeretnénk feldobni, akkor a beépített AI eszköz segítségével képesek leszünk mozgást adni hozzá. Így az általunk feltöltött képből pillanatok alatt készít a YouTube egy Shorts videót, ahol pl. balettozunk, vagy épp karatézunk.
Az új Edit with AI funkcióval nem kell a nulláról kezdenünk a vágást: a nyers felvételeink kiválasztása utána automatikusan kaphatunk egy első vágatot, amely tartalmazza a legizgalmasabb pillanatokat, átmeneteket, és akár zenét is. Így több időnk marad a videók kreatív szerkesztésére, személyre szabására.
Ha pedig találkozunk valahol egy izgalmas mondattal, kifejezéssel, amit szívesen hallanánk vissza zene formájában, akkor ennek sincs már akadálya. Annyi a dolgunk, hogy megadjuk a szöveget, az ehhez leginkább passzoló hangulatot, és már el is készült a zenénk, amivel még izgalmasabbá tehetjük a Shorts videóinkat.
Forrás: https://blog.youtube/news-and-events/generative-ai-creation-tools-made-on-youtube-2025/
A YouTube Studio új szinten!
A YouTube Studio háza tája sem maradhat újdonságok nélkül, nézzük mire számíthatunk!
Tele vagy kérdésekkel a csatornád kapcsán, de nem tudod kihez fordulj?
Jó hírünk van: hamarosan érkezik az Ask Studio, a YouTube Studio új, mesterséges intelligenciával ellátott chat funkciója.
Itt bátran feltehetjük majd kérdéseinket, legyen szó személyre szabott tippekről a csatornánk fejlesztése tekintetében vagy akár ötletekről a következő videónkhoz, az Ask Studio mindenben a segítségünkre lesz.
Minden alkotó esetében megeshet, hogy nehezebben megy az ötletgyűjtés az új videóhoz, vagy akár teljes alkotói válság áll be. Ennek kapcsán lesz nagy segítségükre az új Inspirációs fül, ahol témák megadásával kaphatnak személyre szabott videó, cím és indexkép ötleteket az elkövetkezendő tartalmaikhoz.
Az ajánlásokon túl pedig a YouTube azt is megmutatja majd a nézői visszajelzések alapján, hogy miért pont ezeket ötleteket javasolja számukra.
Az indexképek A/B tesztelése hatalmas siker volt az alkotók köreiben, most pedig tovább bővül a funkció: már nemcsak indexképeket, hanem videó címeket is lehetőségünk nyílik tesztelni és megnézni, melyik hoz több kattintást a csatornára.
A legjobb pillanatok akkor születnek, amikor az alkotók összefognak, ezt a YouTube is jól tudja. Ennek az új funkciónak köszönhetően akár öt együttműködőt is hozzáadhatunk egy videóhoz, ami minden résztvevő közönségének elérhető lesz. Ez remek lehetőség új nézők elérésére és a csatornánk növelésére is. A bevételek természetesen annál a kreátornál íródnak jóvá, aki a videót feltölti. Ti próbáltátok már?
Forrás: YouTube
Az automatikus szinkronizálás kapcsán is érkezik egy nagyon fontos újítás. A legfrissebb fejlesztésnek köszönhetően (ami még béta tesztelés alatt van) a szinkron rendszer már a szájmozgást is képes lesz lekövetni, aminek következtében pontosabbá és természetesebbé teszi majd a szinkronizálást, segítve az alkotókat, hogy videóik még szélesebb közönséghez juthassanak el világszerte.
A jövőre nézve a YouTube célja egy olyan AI-al támogatott eszköz fejlesztése, ami segít védeni a tartalomkészítőket és személyüket. Ennek a funkciónak köszönhetően könnyedén megtalálhatják, és akár el is távolíttathatják azokat a tartalmakat, amelyekben engedély nélkül jelenik meg az arcuk. Ez nemcsak az identitásuk védelmében játszik majd fontos szerepet, de megóvja a nézőiket attól, hogy félrevezessék őket.
Forrás: https://blog.youtube/news-and-events/youtube-studio-made-on-youtube-2025/
Streamelj még profibban!
Érkeznek az élőzés szerelmeseinek szóló újdonságok is!
A streamelők mostantól használhatják a Practice Live módot, ahol biztonságosan gyakorolhatnak éles adás előtt, valamint a Playables játékokat, amelyek még interaktívabbá teszik a közvetítéseket.
Újdonság a Streaming across platforms, amely lehetővé teszi, hogy egyszerre több formátumban jelenjen meg a stream, közös chat-tel, illetve a React Live, amellyel más élő közvetítésekre lehet azonnal reagálni. Az AI-powered kiemelések pedig automatikusan összefoglalják a legemlékezetesebb pillanatokat.
Forrás: YouTube
A monetizációs lehetőségek is bővülnek: bevezetik a „Side-by-side” hirdetéseket, amelyek kevésbé zavarják a nézőt, továbbá az élő közvetítés közben is lehet váltani a publikus (Public) és a kizárólag tagoknak szóló (Members-only) mód között, így exkluzív élményt adhatnak a legelhivatottabb közönségüknek. Az élőzés sosem volt még ennyire izgalmas és sokoldalú!
Zenészek figyelem!
A zenerajongók és zenei előadók sem maradhatnak újdonságok nélkül! Nemsokára érkeznek a pre-save és a visszaszámláló funkciók, amelyek segítenek abban, hogy a hamarosan megjelenő dalokat, albumokat még a hivatalos megjelenés előtt el tudják menteni az érdeklődők.
A legelhivatottabb rajongók pedig készülhetnek: az előadók a jövő évtől köszönő videókkal és kulisszák mögötti felvételekkel lephetik meg őket, amelyek mások számára nem lesznek elérhetőek. Valamint lehetőség lesz arra is, hogy az előadó top megtekintői hamarabb vásároljanak meg YouTube-on árusított merch termékeket, mint mások.
Forrás: https://blog.youtube/news-and-events/made-on-youtube-music-fan-features/
Bevételszerzés a maximumon!
Minden YouTuber felkapja a fejét, hogyha új bevételi lehetőséget jelent be a YouTube alkotói számára. Izgalmas újdonságok érkeznek, nézzük is sorba, hogy miket jelentettek be.
Évek óta várják, 2026-ban végre megkapják a hirdetők és a videósok a dinamikus spot megjelenítési lehetőséget. Miről is van szó? A tartalomgyártóknak ahelyett, hogy a videóikba kellene égetni a szponzori blokkokat (pl. a videót XY támogatta), mostantól egy külön eszköz nyújt majd erre lehetőséget. Sőt, nem csak elhelyezni, hanem törölni és cserélni is lehet majd ezeket a blokkokat akár országok szintjén külön kezelve. Az egyes spotok teljesítményéről az együttműködő partnerekkel nyilvánosan megosztható statisztikák is készülnek majd.
Ezzel a forradalmi újítással mind a hazai, mind a nemzetközi videósok számára hatalmas segítséget nyújtanak abban, hogy a médiavásárlók, MCN hálózatok könnyedén tudjanak együttműködni nagy volumenben. Véleményünk szerint ennek köszönhetően egy újabb gát tűnik el TV-s és online videós hirdetések között ami jelentős büdzséátcsoportosítást eredményez majd a következő 1-2 évben.
Forrás: YouTube
A Shorts videók terén is szolgált újdonsággal a Google. Mostantól az alkotóknak lehetősége van a rövid videóikban is harmadik fél weboldalára mutató linket elhelyezni, ezzel segítve az együttműködések forgalomterelési céljait. Legyen az affiliate, vagy fizetett deal, a potenciális érdeklődőket direktben irányíthatják a videósok a márkák, szolgáltatók weboldalaira.
A YouTube eltökélt szándéka évek óta, hogy platformot nyújtson a Google Ads-en keresztül a YouTuberek és márkák egymásra találásában. Újabb fejlesztésüknek köszönhetően egy partner hub segítségével tudnak egymásra találni a felek, amelynek köszönhetően létrehozhatóak együttműködések. Ez az eszköz jelenleg hazánkban még nem működik, így a magyar tartalomgyártóknak még várniuk kell erre a lehetőségre.
A YouTube felületén egyre többször tapasztalhatjuk, hogyha egy híres emberről beszélnek a videóban, akkor az alatt megjelenik a személy neve és képe, mint kattintható hivatkozás. Erre alapozottan a folyamatosan megvalósuló AI fejlesztésekkel hamarosan képes lesz a rendszer konkrét termékek felismerésére és megjelölésére a videókban. Itt mind a kreátorok saját merch shopja, mind a harmadik felek termékei megjelenhetnek majd, ezzel is segítve a vásárlási folyamatot a nézők, rajongók számára.
Végül, de nem utolsó sorban a YouTube Shopping szolgáltatás is fejlesztésen megy keresztül, ugyanis bővült az elfogadott áruházak száma az USA-ban (pl.: Nike, Etsy, etc), továbbá útjára indul a szolgáltatás Brazíliában is.
Forrás: https://blog.youtube/news-and-events/earn-more-with-brand-partnerships/
Összegzés
Rég volt ennyire aktív időszak a YouTube háza táján ahol ennyi területen, ilyen sok újdonságot jelentett volna be a cég. Egyrészt ez annak köszönhető, hogy a verseny erősödik a piaci szereplők között, továbbá az AI rohamos fejlődése is felpörgeti ezt a folyamatot. Egy biztos, az alkotóknak is fel kell kötniük azt a bizonyos nadrágot, hogy a maximumot hozhassák ki a csatornájukból a nézői igények kielégítésére.
