Iskolánk célcsoportját az érettségi előtt álló diákok alkotják, így a fiatal YouTuberekkel való együttműködés marketingtevékenységünk nélkülözhetetlen eszközévé vált. A továbbtanulással kapcsolatos döntések rendkívül jelentősek, akár életre szólóak is lehetnek, ezért körültekintően kellett kiválasztanunk azokat a személyeket, akik véleményükkel befolyásolják a diákokat.
A kampányt azért tartjuk sikeresnek, mert olyan influencerekkel dolgozhattunk együtt, akik felelősségteljesen és megfelelő komolysággal képviselték a témát és iskolánkat, ugyanakkor a fiatal generáció nyelvén közvetítették az üzenetet.Gemesi RobertaKommunikációs munkatárs, IBS
A tavalyi év tapasztalatait felhasználva idén három olyan influencert vontunk be a kampányba, akik nemcsak egyedi tartalmat gyártanak, de személyiségük és érdeklődésük is illeszkedik az IBS által képviselt értékekbe. Mindhárom influencer 1-1 videót készített saját YouTube csatornájára, melyeket aztán a Facebookon oldalukon is népszerűsítettek. Az alábbi koncepciók valósultak meg:
Chloe from the Woods: Chloe leginkább a kreatív, humoros stílusának jegyeiben készített vlog és lifestyle videóiról ismert, amely természetesen ebből az együttműködésből sem maradhatott ki. Egy délután folyamán ellátogatott az iskolához, ahol a külföldi és magyar diákokat retró magyar édességek kóstolására hívta ki. Az iskola bemutatása mellett a diákok reakciói adták a tartalom szórakoztató oldalát, így egy száraz iskolabemutató helyett egy izgalmas videó készült el.
Lilla vlogja: Lilla hosszú időt töltött Kínában, és folyamatosan tölt fel videókat ottani utazásairól, élményeiről. Pár hónapja hazatért, és ezt követően a csatornájában megjelentek az itthoni vlogok is, de továbbra is a nemzetközi élmények, utazás és tanulás áll a fókuszban. Az ő videójában az IBS-t úgy mutatta be, mint egy iskolát, ahol nemzetközi diplomát lehet szerezni és nemzetközi környezetben lehet mozogni úgy, hogy nem kell külföldre költözni. Természetesen mindezt a saját tapasztalatainak megosztásával együtt ötvözte, így egy személyesebb hangvételű tartalom született meg.
B. Nagy Réka: Réka egy vagány csaj, aki zenei karrierje mellett videózással és tanulással tölti mindennapjait, és szenvedélye a gördeszkázás. Emiatt egy olyan IBS-en tanuló magyar diákkal készített videót, aki szintén videózik az iskola mellett és ráadásul bmxezik is rendszeresen. Réka az iskolaválasztásról beszélt, valamint arról kérdezte Zozót, hogy miért az IBS-t választotta, és hogy mennyire nehéz egyetem mellett videózni.
A kampány megtekintések szempontjából jó eredményeket hozott, figyelembe véve, hogy egy komolyabb, nem mindenki számára releváns tartalmakról van szó. A nézettségi adatok mellett viszont sokkal fontosabbnak tartjuk kiemelni azt, hogy kommentek szempontjából nagyon sok pozitív visszajelzést illetve hasznos kritikát is olvashattunk az iskola kapcsán, amelyek értékes visszajelzéseknek bizonyulnak. Főleg Lilla videójánál láttuk, hogy vita indult el a kommentelők között az iskola és a külföldi tanulás témája kapcsán. Az alábbi grafikonon néhány adat látható.