A projekt három pillérből állt. Először is 1:1 arányban elkészítettük Budapest legfontosabb nevezetességeit (pl. Parlament, Várnegyed, Gellért-hegy, Lánchíd stb.), valamint a fő úthálózatokat. Ezt követően indult el az online kommunikáció, melyet elsősorban influencer tartalmakkal valósítottunk meg, hiszen a legnépszerűbb Minecraft videósok akár 300 ezer körüli követővel rendelkeznek, és napi szinten tízezrek nézik meg videóikat. Az együttműködésben négy influencer vesz részt:
Az online kommunikáció két fókusszal rendelkezett. Egyrészt Budapest városának építésébe a célcsoportot is bevontuk, ennek keretében összesen három alkalommal pályázatot hirdettünk a MineBudapest saját Minecraft szerverén, ahol a jelentkezők olyan épületek elkészítésére vállalkozhattak mint a Bálna Budapest, a Nemzeti Múzeum vagy az Erzsébet-kilátó. A díjnyertesek pedig a félévente megrendezett budapesti Minecineman vehették át nyereményeiket. Ezen kívül online játékokat is fejlesztettünk a MineBudapest szerverén, ahol különböző budapesti helyszíneken játszhattak kedvenc videósaikkal a nézők. Ilyen játékok voltak például:
A gyerekekkel való folyamatos kommunikációt nagy népszerűségnek örvendő fiatal vloggerek bevonásával valósítottuk meg, a Star Network csapatából. A világ számos nagyvárosa mellett immár Budapest is bejárhatóvá, megismerhetővé vált ebben, a rendkívül közkedvelt játékban, a Minebudapestben. A programmal az a célunk, hogy a fiatalok játékos formában, az általuk már jól ismert virtuális térben mozogva fedezzék fel, és ismerjék meg Budapest egyes városrészeit, nevezetes épületeit és közvetlen lakókörnyezetüket. A minebudapest.hu weboldalon időközönként újabb pályázati kiírásokat osztunk meg, melyek mindig három konkrét épületre vagy területre vonatkoznak, de a résztvevőknek lehetőségük van arra, hogy bármit megépítsenek. Például azt az épületet, amiben laknak, az iskolájukat, a kedvenc játszó- vagy kirándulóhelyüket, vagy épp a sportpályát, ahova délután edzésre vagy focizni járnak. Budapest Főváros Levéltárával is együttműködtünk, hiszen az épületek adatait ők biztosították számunkra.BVA Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. csapata
Hogyan érhetünk el hatékonyan olyan embereket, akik kizárólag online tartalmakat fogyasztanak? Hogyan tudunk hozzájuk szólni a saját nyelvükön? Ezek a kérdések vezettek el minket a MineBudapest projekthez, és a visszajelzések, valamint a számok is igazolták a projekt első sikerét. A számtalan pozitív komment és érdeklődés mellett összességében elmondhatjuk, hogy több mint 700 ezer megtekintést kapott az elkészült 10 videó. Két videó ezek közül élőben volt közvetítve előzetesen, amik közül Doggyandi Mátyás-templom építős videója után a MineBudapest oldalon regisztrálók száma pár ezerről a duplájára nőtt. A pályázatok körül is nagy érdeklődés volt, ugyanis több mint 200 pályázat érkezett, és több mint egy tucatnyi közülük visszatérő építő már, így egy online közösség kiépítéséhez vezető út első lépéseit megtettük. 2019-ben folytatjuk ezt a munkát.