A YouTube-on lehetőséged van videós, képes és szöveges hirdetések különálló és együttes futtatására is. Mi segítünk ezeknek a YouTube hirdetéseknek a kezelésében! De miért is érdemes a YouTube-on hirdetőként jelen lenni?
A hirdetők számára két típusú videohirdetés-formátum áll rendelkezésre:
Videóba ágyazott TrueView videóhirdetés
A videóba ágyazott TrueView videóhirdetés a leghatékonyabb promóciós eszköz a YouTube-on. Ebben az esetben a felhasználók által megtekinteni kívánt videók előtt (közben és után) futnak le videós hirdetések, amelyet 5 másodperc után átugorhatnak a felhasználók. Az alábbiakban egy példát láthatsz a Pre-Roll hirdetéstípus kinézetére:
Korábban csupán a videó előtt futhattak le a videós hirdetések, azonban újabban már 10 percnél hosszabb videóknál megjelentek a tartalom közbeni (Mid-Roll) és a tartalom utáni (Post-Roll) hirdetések is.
A hirdetőnek csak akkor kell fizetnie ebben az esetben, ha a felhasználó végig nézi vagy rákattint a hirdetésére, vagy 30 másodpercnél hosszabb hirdetés esetén legalább fél percet megnéz a hirdető videójából, vagy rákattint arra. Ez elszámolás tehát CPV (Cost-Per-View) alapján történik.
Megjelenítési TrueView-videohirdetés
A megjelenítési TrueView-videohirdetésekkel a YouTube keresések találati oldalain és videók mellett megjelenő ajánlókban tudunk videohirdetést futtatni. Ebben az esetben akkor kell fizetnünk, hogyha a felhasználó rákattint a hirdetésünkre. Íme egy példa arra, hogy miként fogunk szerepelni a YouTube keresőjében:
A YouTube a Google AdWords Display hirdetési hálózatának meghatározó tagja, így megjelenhetnek rajta olyan banner hirdetések is, amelyek a YouTube-on elfogadott hirdetési méretekben készülnek el. A képes hirdetések videó megtekintési oldalakon futnak, a hirdetőnek csak kattintás után kell fizetnie értük. Az alábbiakban bemutatjuk a támogatott banner méreteket.
A 300×250 pixel nagyságú bannerek a videó megtekintési oldalakon találhatóak közvetlenül a videó ablak jobb oldalán. Statikus és animált verzióban is futtathatóak. Tapasztalataink alapján az egyik leghatékonyabb banneres hirdetői pozíció, amely elsősorban abból adódik, hogy folyamatosan látszódik a felhasználók számára. Az alábbi képen láthatunk erre példát:
A 468×60 pixel nagyságú bannerek közvetlenül a YouTube videókon jelennek meg a lejátszási ablak alján. A felhasználók garantáltan felfigyelnek rá, azonban itt lehetőségük van kikapcsolni a banneres hirdetést. A hirdetőnek a kattintások után kell fizetnie, a megjelenítésért nem. A fenti képen látható ez a YouTube hirdetési formátum is.
A YouTube-on az egyik legtöbbet megjelenő hirdetési típus a Szöveges Fedvény (Overlay) .Ugyancsak a Google AdWords Display kampányai között tudjuk futtatni ezeket a hirdetéseket és kattintás után kell fizetnie a hirdetőnek. Az alábbi képen látható módon jelenik meg a videókon: