A YouTube-on lehetőséged van videós, képes és szöveges hirdetések különálló és együttes futtatására is. Mi segítünk ezeknek a YouTube hirdetéseknek a kezelésében! De miért is érdemes a YouTube-on hirdetőként jelen lenni?
A hirdetők számára két típusú videohirdetés-formátum áll rendelkezésre:
Videóba ágyazott TrueView videóhirdetés
A videóba ágyazott TrueView videóhirdetés a leghatékonyabb promóciós eszköz a YouTube-on. Ebben az esetben a felhasználók által megtekinteni kívánt videók előtt (közben és után) futnak le videós hirdetések, amelyet 5 másodperc után átugorhatnak a felhasználók. Az alábbiakban egy példát láthatsz a Pre-Roll hirdetéstípus kinézetére:
Korábban csupán a videó előtt futhattak le a videós hirdetések, azonban újabban már 10 percnél hosszabb videóknál megjelentek a tartalom közbeni (Mid-Roll) és a tartalom utáni (Post-Roll) hirdetések is.
A hirdetőnek csak akkor kell fizetnie ebben az esetben, ha a felhasználó végig nézi vagy rákattint a hirdetésére, vagy 30 másodpercnél hosszabb hirdetés esetén legalább fél percet megnéz a hirdető videójából, vagy rákattint arra. Ez elszámolás tehát CPV (Cost-Per-View) alapján történik.
Megjelenítési TrueView-videohirdetés
A megjelenítési TrueView-videohirdetésekkel a YouTube keresések találati oldalain és videók mellett megjelenő ajánlókban tudunk videohirdetést futtatni. Ebben az esetben akkor kell fizetnünk, hogyha a felhasználó rákattint a hirdetésünkre. Íme egy példa arra, hogy miként fogunk szerepelni a YouTube keresőjében:
A YouTube a Google AdWords Display hirdetési hálózatának meghatározó tagja, így megjelenhetnek rajta olyan banner hirdetések is, amelyek a YouTube-on elfogadott hirdetési méretekben készülnek el. A képes hirdetések videó megtekintési oldalakon futnak, a hirdetőnek csak kattintás után kell fizetnie értük. Az alábbiakban bemutatjuk a támogatott banner méreteket.
A 300×250 pixel nagyságú bannerek a videó megtekintési oldalakon találhatóak közvetlenül a videó ablak jobb oldalán. Statikus és animált verzióban is futtathatóak. Tapasztalataink alapján az egyik leghatékonyabb banneres hirdetői pozíció, amely elsősorban abból adódik, hogy folyamatosan látszódik a felhasználók számára. Az alábbi képen láthatunk erre példát:
A 468×60 pixel nagyságú bannerek közvetlenül a YouTube videókon jelennek meg a lejátszási ablak alján. A felhasználók garantáltan felfigyelnek rá, azonban itt lehetőségük van kikapcsolni a banneres hirdetést. A hirdetőnek a kattintások után kell fizetnie, a megjelenítésért nem. A fenti képen látható ez a YouTube hirdetési formátum is.
A YouTube-on az egyik legtöbbet megjelenő hirdetési típus a Szöveges Fedvény (Overlay) .Ugyancsak a Google AdWords Display kampányai között tudjuk futtatni ezeket a hirdetéseket és kattintás után kell fizetnie a hirdetőnek. Az alábbi képen látható módon jelenik meg a videókon:
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.